8 Nisan 2014 Salı

Birlikteyiz...


hastayım, hastasın, hastayız, hastalar....bu haftaki fiili durumumuz bu. (cümle içinde kullanacak olursak: hasta iki çocuktan daha kötüüsü hasta 2 çocuğun hasta anababası olmasıdır.) Çok şükür!

Ve bir haftasonumuzu daha geçirdik...uzgun, mutsuz, hastalıklı...ama bir taraftan da olması gerektiği gibi; Birlikte! çok şükür

Çok şükür dedirtecek olaylar okuduk, izledik, tanık olduk yine...bir bebek kayboluşunun ardından havuzda ölü bulundu:Pamir! yaktı ciğerimi..kaybolduğu sattlerde sosyal medyadaki çığlıklarla adım adım aranışını izledim, bulunamayaşını ve annesinin sıcak kollarından uzakta nasıl geçirdiğini düşündüğüm o gece uyuyamadım, ertesi sabah hala olmayışına ağladım ve 14:45 de evindnen sadece 10 m uzaktaki yan evin havuzunda ölü bulunuşuna isyan ettim. Çizgili uyku tulumundan nefret ettim. bordo mavi enine çizgili tulumun içindeki cansız ayaklarını öpüşünü izledim bir kadın akrabasının. Babasının bir çocuğa sahip çıkamadım bana nalet olsun deyişiyle değil, annesinin haberi aldığındaki baygın hali ve öyle filmlerdeki gibi ağlayamayan kuru morarmış titrek dudaklarını daha çok anladım. Pamirin havuz kenarına yatırılmış üzerine naletten örtülmüş fosforlu arama kurtarma yeleklerinden biri gözümün önünde ve o yeleğin kenarından yukarı doğru uzanan sıkılmış yumrukları. Ağladım be çocuk çok ağladım...Tüm türkiye ağladı.ilk kaybolan sen değildin, ilk trajediyi seninle görmedik. Ama savaş yoktu, ayaklanma yoktu, sadece evinden bir kedinin peşinden koşarak çıktığı söylenen bir komşumuzun çocuğu gibi adım adım tum turkiye aradı seni, sıcak tanık oldu yitirilişine.Bunu siyasete malzeme yapanlardan bahsetmek bile istemiyoum.

Pamir, yandım be yavrum...Taktiri ilahi tecelli etti. Allah kimseyi evlat acısıyla sınamasın dedik, binlerce kez. Üzülenler , depresyona girenler oldu içimizde..Kimi bu karamsarlıktan bebeğinin elini sıkıca tuttuğu anda kurtulduğunu ve çocuğuna birlikte dondurma almaya gittiğini yazdı, Pamir için de alır gibi.

kimi evdeki tolerans sınırlarının kaybetme korkusunun pik yaptıığı bu duygularla baya baya aşıldığını ve başa çıkamadığını yazdı:
Elimde, "gundem kaynakli kiyamama sendromu" neticesi zivanadan cikmis iki adet bebe var, gidisatimi iyi gormuyorum, acil yardim lazim!

Biz tüm bu üzüntünün içerisinde azıcık hastaydık da...
Melis balgam ve hırıltı ile cebelleşiyorken yani artık öksürmeyi öğreniyorken, Murat baba iki kulucunu da spazmlara kaptırmış krem hap havlu üçgeninde her oturuşta yatışta kalkışta inleyerek gezeliyordu. Ben grip olmak üzere peşpeşe hapsuruklar ile kafamı kaldıramıyordum. Kuzey de karnım ağrıyoooo diye inler olmuştu. Hal böyleyken pazartesi sendromumuz dr kapısında askıya alınmıştı
Pazartesi sabah olduğunda ise .tüm gündem Kuzey oldu. ..Kustu,kustu...Dr bey kuzeyin anaokulu öğretmeni -Gamze teyzesinin teyzesi - Arzu ablanın eşi Sebahattin bey. onurtrakya da çocuk bölümü kurdu. bizde hep artık ona gider olduk. Kuzeyi muayne etti ve salgın olan bir hastalık olduğunu vucut direncini baya düşürdüğünü vs anlattı.Biraz halsiz ve yorgun olduğu için sıvı emilimini artırmak amacıyla serum almasını faydali gördü.. Acile indik ve dr un talimatına göre hazırlanmış serum için hemşire tarafından binbir güçlükle serum kelebeğini koluna takabildi. hemsire dışında 3 kişi tuttuk oğlumu :( çok ağladı. ardından antibiyotiğini verdiler ve uyudu..ağlamaktan durumu vijdan ablaya anlatamadım. Murat konuştu, Melisi eve bıraktık ve Kuzeyin basında bekledik. Uyudu uyudu..uyandığında gayet neseliydi ama bitkindi. ilaç reçetemizi alıp doğru Kuzey efendinin talimatları ile Orion a gittik azcık oyuncaklarla takıldı biraz ayakkabı beğendik(ama murat beğendiğini kuzey sevmedi, kuzeyin sevdiğini murat almadı)derken eve geldik. Oğlusumuzu ilk kez bu kadar solgun görüyorduk. daha öncede kusup bitkin düşmüştü ama bu kadar düşmemişti bunye hatırladığıma göre. yada son günlerdeki üzüntü bizi böyle hissettirdi.

Melis dr.a ada danıştığıma üzere ventolin ile devam ederek daha da düzelicek işallah. Murat da bişi kalmadı sayılır ve ben de eskisinden daha iyiyim.

Çok şükür.Birlikteyiz ya bu en büyük nimet. Rabbim kimseyi sevdikleri ile sınamasın.

Amin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder