22 Aralık 2012 Cumartesi

23. ay

Kuzey abi oldu olalı fiziksel olarak daha büyük olmasının etkisi ile sanki bebeklik sıfatından da terfi etmiş gibi geliyor çoğu zaman ... taa ki emziğini takıp yarı baygın gözlerle beni uyut mıkırdanmalrı eşliğinde kollarımı okşamaya başlayıncaya kadar....
Her şeye rağman 23. aylık bir bebek benim oğlum. Melis ona abilik unvanını kazandırdı kazandırmasına ama da 11 aydır yürüyebilen bir insan yavrusu o.
Böyle düşününce onun gelişimindeki aşamalar daha da değerleniyor. Bu ay  Kuzey büyüdüğünü ispat etmek için hayatımızın her aşamasına yine kendince parmak sokuyor.

Elektrik süpürgesi, toz bezi ve vileda girşimlerimizden bahsetmiyorum. Onlar staj döneminde kaldı.

Mesela ilk olarak makinadan çıkardığımız çamaşırları beraber taşıyıp tek tek asıyoruz. ama silkelemeyi unutmuyoruz. Kurumuş olanları toplayıp katlayabiliyoruz. Kuzeyin katlama işinden bahsetmek istemiyorum sonuçta giysinin bazı uzuvları birleşmiş oluyor ya yeterli :)

Bundan sonra bulaşık makinesi boşaltmasına ne demeli? Bizim için tamamı ile bir süpriz oldu. Makinadan bir şey alıyordum ki henüz boşaltmadığımız için dolu olan makinadan bir tabak alıp bana uzattı, sonra bir da, bir daha derken makinayı zoraki boşaltmış oldum:)

Son bomba bir kaç gündür listeye girdi. Sofra kurmak ve kaldırmak :) Üstelik ilk günler te tek giden tabak çatal bardak vs..artık bir elde bardak diğer elde tabak şeklinde kombin devam ediyor. YANDIK!
toplarken de aynen. Kendimi çocuk işçi çalıştırıyormuş gibi hissediyorummm:D

kendi suyunu kendi içeli yani bardak kullanmaya başlayalı da nerden baksan en az bir ay oldu. bir kaç günlük bir mevzu olan pipet kullanmak da gözlerimi yaşartan bir başka büyüme imaresi :)

yapmadıklarının inatla yapmamaktan geldiğini düşünmeye başladım
konuşmak
çişini söylemek
kendi kendine yemek.

Bunlar da eli kulağında olmalı


Allah seni ve kardeşini korusun Oğlum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder