3 Ağustos 2011 Çarşamba

Ateş ve düşme..

Dün günlerden pazartesi Kuzey 6. ayını doldurmuş koca bir beyefendi artık. ama 7. aya başlangıç çok da hoş olmadı bizim için.
Akşam üzeri ateşinin 38.2 olduğunu görene kadar her şey tüm mızırdanmalara karşı iyimserdim. Murat'ın ablası hemşire olduğundan acil müdahelemizi gerçekleştirip bir parasetemol fitil yolladık ve ateş düştü. Sonra gece 11 de gene yükseldi , gene fitil verdik ve uykusuna daldı...Murat sahura kalktı ve geri yatagına dönmüştü ki Kuzeyle biz gece emmesini yaşıyorduk tam da yatagın ne kadar kenarındayım biraz geri çekilmeliyim diye düşünürken sağa sola hareket etmeden duramayan oğluşum yatak kenarına doğru seri bir dönüş yasadı ve yataktan düştü. neyse ki yatak kenarında beşik vardı ve düşüşünü yavaşlatan da o oldu. ben  soka girdimse de onu carcabuk yerden alıp bagrıma yaslamış babasının telkinleriyle yataga yatırmıştım bile... titredim ağladım korktum..bir çok perişan duyguyu aynı anda yasadım:( herkez bizim odaya doluştu. cocuk sakinleştirildi. Ablam geri yatagına yatırmak üzere bana verdi ama kuzey yeniden uyandı v onu bir mudddet daha salladım.Sabah kalktığımda ateş 39 olmuştu. hemen sirkeli su ile masaj yaptık ve banyoya soktuk. Fitil verdik. kucakta uyur uyanık baygın sessiz bir havası vardı. uyuklarken fısır fısr sayıklıyordu:( yavrum benim.
Sonra uyandı atesi düşmüş ama yeniden yükselmeye baslamıştı. gene sirkeli su yaparken babannesinin de ısrarıyla dr.a gçtürdük mustafa dedesiyle. taksi ile gittik aksi gibi salı pazarı da kurulu olduğundan gereksizce taksi duragına yürüdük. Dr  ateşin çok önemli yükseklikte olmadığını söyledi. Düşmesi durumunu kafaya takılcak bişi yok diye geçiştirdi. İdrar ve kan tahlili istedi. İdrar için Kuzeyin pipisine bir poset yerleştirildi. tabiki derisne yapıştırılmıştı. Eğer beklersek sonç daha sağlıklı olacaktı evde beklersek de taze idrar olmayabiliridi.bekledik bekledik kuzey deık yoktu. Babasını çağırdım uygunsan gel değilsen bekleyeceğiz diye. . Tam eve gidelim evde bekleyelim demişken asansör önünde çiş yaptı çunku bezinin bir kısmı bol bağladığımdan diek tişörtüme sızdı çişi. hemenn o poset çıkarıldı ama ona da ağladı kuzum tüm tüysüleri yapışık yerle beraber çıkıp gitmişti çünkü:))idrar tahlile verildi ve dedeyle beraber eve dönüldü, yolun b,r kısmında ben bir kısmında dedesi tasıdı 7700 gr kuzeyi:)ve 68 cm..
baba eve gelince sonuçar alınıp gösterildi.Dr a göre tahliller temz çıktı. Gene fitil ve surup yazıldı ama 38.5 üzerinde kullanılmak üzere. eğer ates yükselirse fitili kullanabileeceğimizi söyledi.ancak 39bucuktan sonra hem surup hem fitil verebilir mişiz....çok uykum geldi sonra devam edicem yazmaya
gene gece gene yazmaya devam...
bu gün de 39 lara çıktı ateşimiz iki kez fitil vermiş bulunmaktayız o rahatlasın diye su anda uyuyor belki 3 gibi tekrar ateşlenecek belki düzelecek. eğer altıncı hastalıksa yasadığı deri döküntüleri oluşacak vucudunda, karnındaki kızarıklıktan süpheleniyor değilim. yine de düne gör tepkileri daha ılımlı. oyuncakları il ilgileniyor en azından. bu gün ben de onun gibi hissediyorum kendimi ateşli ve yorgun. onunla uyuma fırsatı buldum ama onun uykusu kısa olunca benim de uyanmaktan başka carem kalmadı. Oğlum...canım oğlum.. nolur iyileş
Perşembe dr a kontrole gittik ve herşey normaldi ateşi 36,5-37 olmuştu. Dün gece yaptıklarımı dr la paylaştım. gece uyandığımda 38.5 olan ateşi düşürmek için bu sefer fitil kullanmadım.çünkü hem fitil kullanmak istemiyordum hem de canını yakarım endişesi taşıyordum, başarılı seklde fitil veremiyordum. o yüzden bende ellerini ve kollarını ıslattım. çığlık atmaması için sadece bir kısım vucudunu ıslattım ve tekrar yatırdım. bikaç saat sonra tekrar ölçtüm ateşi 37 lere dşmüştü. sabah kalktığımızda da 37-38 arasında orta bir değerdeydi tekrar banyoda ıslattım oğlumu ve oyle uyuttum sabah uykusuna. bu arada tabi hep çıplak oğlusum. minik serçem benim. Bu aralar mini mini bir kus sarkısının hastası kendisi:) Dr fitil vermeyip ıslak tuttuğum için beni tebrik etti tam beklediğim yaklaşımdı bu dedi.:)) beceremediğimden bahsetmedim tabi ona...bu da aramızda kalsın oğlumla
minik paşa şimdi çok iyi. derler ya çoocuğumun hasta olduğuna yanmam her hastalıkta j-huy edinmesine yanarım diye Kuuzey de de oyle oldu artık bitmek bilmeyen hırçın çığlıklarımız var ki her talebini çığlık atarak bildiriyor.acıksa da uykusu gelse de gezmek istese de oynamak istese de çığlık çığlık çığlık...umarım unututr ama önemli değil yeterki o hep sağlıklı olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder