31 Mayıs 2011 Salı

Kuzey'le 4. Ay

Minik oğlusumla 4 ayı geride bıraktık. 4. ayımızın 10 gününü Ankara'da ananede geçirdik. Giderken çok rahat bir yolculuk yaşatan ve yaşayan Kuzeyim dönüş yolunda oldukça huysuzdu ve etraftan gelen "cık cık" seslerine de bıkkın bakışlara da kayıtsızdı:)
Hasret giderdik, hava muhalefetinden pek gezemedik ama Göksu gezisi bile yetti bize diyebiliriz.



geçtiğimiz bu ay Kuzey yavaş yavaş olduğu yerde dönmeye başladı, sesini yükseltmeyi öğrendi- ki bunu otobuste yeterince kanıtladı-,siması biraz daha belirginleşti özellikle kaşları kalınlaştı, salyaları arttı ve yumruk kemirmelerden daha çok parmakla ağız içini tırtıklamalar başladı. ayakta durma seanslarını artık tepinmelerin getirmiş olduğu adım atmalar aldı. ne yaptığının farkında olsa çok hava atardı eminim.

ankara'dan döndüğümüzde artık eski sakinliğini de kaybetmişti. orada pek farkedemediğim bu hırçınlığı aslında sadece dişlerinin kaşınmasıyla ilgiliydi ki ağzıyla oynamalar da buna paralel artmıştı. Üstüne beniim sütümün azalışı da gelince minik yavrum bazı anlar hem açlık hem diş kaşınması derken çok da rahat olamıyordu ne varki. Dışardan bu huysuzlanmaları ankara'ya gidip geldiği için "huy değiştirmesi" şeklinde yorumlanıyor ve ben buna kızıyorum. O tamamen bir bebek ve gelişim evresinde bir günü diğerini tutmuyor, o nedenle bebek büyütmeyi tam anlamıyla edinilmiş bir tecrübe olarak görmek yanlış. bir bebeğin günü gününe benzemezken ve bebekler hatta kardeşler birbiri ile aynı şekilde yetişmezken her bebek kendi başına bir tecrübe ve bunun tekrarı yok diyebiliriz.

Evet sütüm azaldı, yemediğim - içmediğim şey kalmadı.emziriyorum da ama çabuk bırakıyor gibi geldi. sonra sağdım manuel pompa ile sağmak pek de sağlıklı değil ama eskisini referans alarak miktar %50 oranddan da fazla azalmıştı.Kuzeyim aç kalıyordu sık emzirsem de süt oluşumum yeterli miktarda değildi. Hazır bebek sütü almaya başladım. Önce Hero baby aldım bir şekilde içti bitirdi. sonra bu durum Çorlu da da devam edince bebelac aldım. Bu arada resimde de ek gıda niyetine sütlü pirinçli mama veriyorum:)
Kuzey bebelacı beğenmedi ama acıktıkça da hayır demedi.yarın doktorumuz ne önerecek bakalım.

Melek teyzesi (hala onu görmeye gelmiş olmamasına inanamadığım) aptamil önerdi. Bense hala sütümü daha etkin nasıl kullanabilirim diye düünüyorum. Okuyorum bi yerlerde elektrikli pompalar ile bebek emişi reflexi sağlanarak süt daha verimli gelebilirmiş. ama elektrikli pompa almak için uygun bir dönemde değiliz açıkças.(babası bunu gereksiz yorumlayacaktır üstelik) Çaylar , kompostolar, sular derken artan bir şey yok. Geçen ay dua yazmış bluzuma iğnelemiştim biraz sütüm artmıştı gene onu deneyeceğim.Ne de olsa Dünya Kur'an üzerine kurulu derler ve ben buna inanırım.

bu nedenlerden Kuzey gündüzleri daha çok uyanık artık. uykusu gelince de yarım saat uyuyuveriyor olup bitiyor. Allah'a şükür gece uykusu değişmedi, hoş yavrum çok uykusuz olduğundan gece bayılarak uyuyor.

Benim tek derdim onun sağlıklı bir şekilde büyümesi..

Kuzeyim 4. ayını bitirdi.
Allahım seni korusun oğlum!

31.05.2011 18:55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder