22 Mart 2011 Salı

Süt...


bu gün kocişko bana gönlümce geçireceğim birkaç saat vaat etti. sanırım bütün hafta kurduğum gezentilik hayallerimin havanın muhalefetine uğramasına üzülmüş olacak ki evde çocuğa birkaç saat yalnız bakabileceğini söyledi. 
Hemen Kuzumeyi aradım.
orion da buluştuk. Amanın o da nesi bugün onun doğumgünüydü, tabiii yaa... Nasıl unuturum. Bu mevzuya ayrıca değinmem lazım. Umarım unutmazsam birkaç anı ile birlikte değincem. 

kuzeyimizi emzirip sokağa attım kendimi bu bana sağıp bıraktığım süt ile 4 saat kazandıracaktı ama 4. saatin bitiminde evde olmam gerekti. 100 cc lik paketler hali hazırda mevcuttu mevcut olmasına ama benim sızılanmaya dayanımım biraz düşüktü. Göğsüm dolacak sızlayacak ve belkide süt sütyeni aşacaktı...Neyseki bu kadar abartmadık durumu. Yalnız saatler çok çabuk geçti ve kocişkom 2. paketi de açmak zorunda kaldığında ben henüz arkadaşımdan kendimi affettirmiş şekilde ayrılmak üzereydim.

Bu noktada Murat ve ben" bu miktar yeterli mi ne kadarla doyuyor" diye fikir atmaya başladık; göğüsten emerken emdikçe emiyor biberonda 100 cc verdiğimizde bazen bitiriyor bazen bitirmiyordu. kaldı ki iki göğsümden toplam 150-200 cc süt çıkabiliyordu.

netten küçük bir araştırma sonucu bu bilgiye ulaştım. İleriki aylarda tekrar bakmam gerekebilecek;
Süt çocuklarının bir öğünde aldıkları yaklaşık besin miktarı
YAŞ 1 ÖĞÜNDE ALINAN MİKTAR 1 - 2 HAFTA 60 - 90 ml. 3 HAFTA - 2 AY 120 - 150 ml. 2 AY - 3 AY 150 - 180 ml. 3 AY - 4 AY 180 - 210 ml. 5 AY - 12 AY 210 - 240 ml.
bana gerçekçi geldiğinden burada paylaşıyorum. çok farklı yorumlara da rastlamak mümkün. 
Bugün Nurturia adlı siteye de üye oldum. Deneyim cenneti.Annelerin ebeveynlerin buluşma noktası bir nevi. Blogcu anne Elif den sonra takip etmek ve danışmak için ilk aklıma gelecek site burası olacak.


20.03.11

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder